تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 89

نوارمویی


نوار مویی

کرکره برقی اتوماتیک از تجهیزاتی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه و استقبال مدیران و مالکین مجموعه ها قرار گرفته است و امروزه در تمامی بناهای مدرن به چشم می خورد . همانطور که میدانید که حفظ امنیت از عوامل اصلی و ضروری برای استقرار و استمرار حیات بشری است . به همین جهت انسان همواره در صدد دستیابی به روش ها و ابزارهایی بوده تا امنیت محیط اطراف خود را به بهترین نحو ممکن تامین کند .

 

یکی از قدیمی ترین و رایج ترین ابزارهایی که معمولا برای حفظ امنیت مکان های کسب و کار استفاده می شد کرکره ها بودند . کرکره ها در شمایل و ابعاد گوناگونی طراحی و ساخته می شدند. غالبا جنس عمده ی این کرکره ها از چوب بود و به وسیله ی قفل های چوبی باز و بسته می شد . بدیهی است که لایه ی محافظتی ایجاد شده به وسیله ی این ابزارها از ضریب امنیتی پایینی برخوردار بود .

 

 

 

جهت اطلاع از لیست قیمت ها و تخفیف ها با ما تماس بگیرید.

 

با وقوع انقلاب صنعتی و پیشرفت علم ، فلز به عنوان عنصر مقاوم تری برای ساخت تجهیزات و ابزارهای گوناگون نسبت به چوب شناخته شد . سازه های فلزی به سرعت در حال رشد و توسعه بودند و در عرض مدت زمان کوتاهی تغیرات چشمگیری در سبک زندگی افراد بشر ایجاد شد . نفت عامل دیگری بود که صنعت را به طور کلی دچار تغییر و تحول کرد .

 

همه ی ما می دانیم که فلز از مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به چوب برخوردار است و کرکره های فلزی طبیعتا مقاوم متر و پایدار تر بودند .میزان استحکام این کرکره ها به حدی بود که استفاده از این کرکره ها تا به امروز هم ادامه دارد و در بسیاری از مکان ها همچنان استفاده می شوند .

 

استفاده از این کرکره ها در طول زمان سبب آشکار شدن و پدید آمدن مشکلات و مسایل متعددی شد که باعث گردید در میزان امنیت و ایمنی این وسیله تردید هایی به وجود بیاید و مهندسان به فکر طراحی وسیله ی بهتری افتادند .

 

کرکره های قدیمی به وسیله ی نیروی دست باز و بسته می شدند . ارتفاع زیاد و وزن سنگین این وسیله باعث می شد که باز و بسته کردن آن برای افراد به خصوص افراد سالخوردگان ، افراد کم توان و کودکان مشکل باشد . این کرکره ها حرکات نرم و روانی هم نداشتند و نیروی زیادی برای باز و بسته کردن آن مورد نیاز بود .

 

ضریب امنیتی این کرکره ها پایین بود و با وجود نصب باز هم سرقت های متعدد واقع میشد.

از طرفی ساختار کرکره های قدیمی به شکل مشبک و شبکه ای بود . در این نوع کرکره ها میزان جلوگیری از اتلاف انرژی در حد صفر بود و در مقابل خطرات احتمالی و آتش سوزی به هیچ وجه مقاوم نبودند .

 

 

یکی از مشکلات عمده ای که کرکره های قدیمی داشتند تغییر رنگ و شکل ظاهر کرکره پس از گذشت مدت زمانی کوتاهی بود . وجود خط و خش های متعدد ، تغییر رنگ ، زنگ خوردگی و ظاهر نامطلوب مشکلاتی بود که جلوه ی بسیار زشتی به کرکره می داد و در نمای شهری تاثیر گذار بود .

 

اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ، مهندسان کرکره های اتوماتیکی طراحی کرده اند که با کمک نیروی برق و بدون دخالت دست افراد در سریع ترین زمان ممکن باز و بسته می شوند .

این کرکره ها نسبت به کرکره های قدیمی از یراق آلات و قطعات متعدد زیادی تشکیل شده اند و از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند .

 

بر خلاف کرکره های قدیمی که در هنگام باز و بسته شدن صدای زیادی ایجاد می کردند و به علت اصطکاک بالا حرکت نرم و روانی نداشتند ، کرکره های برقی اتوماتیک صدای بسیار کمی در محیط ایجاد می کنند و کاملا نرم و روان باز و بسته می شوند .

 

این به علت وجود قطعه ای به نام درزگیر مویی در این کرکره هاست .

پنجره upvc دوجداره کشویی عایق بدلیل وجود حالت ریلی و منافذ بین غلطک ها از عایق بندی کمتری نسبت به دیگر حالت های بازشو پنجره دوجداره دارد. با این حال نسبت به پنجره های قدیمی آهنی، چوبی و یا آلومینیومی از عایق بندی بالاتری برخوردار است.

 

 

 

جهت اطلاع از لیست قیمت ها و تخفیف ها با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

برای آب بندی و عایق بندی بهتر پنجره Upvc کشویی از نوارهای هوابندی، نوار درزگیر مویی استفاده می شود. نوار مویی در حد فاصل لنگه و فریم کشویی قرار می گیرد و به میزان قابل توجهی عایق بندی را افزایش می دهد.

 

نوارمویی در انواع مختلف ، برای در و پنجره ها کشویی یا اسلایدینگ و حتی در دور قاب توری های پشه ای بکار می رود. باید توجه کرد که این نوارها نقش موثری در جلوگیری از ورود گرد و خاک و تا حد زیاد و قابل توجه ایی از آسیب رسیدن به بقیه یراق آلات میکاهد همواره توجه به نوع نوارهای مویی که در پنجره ، در های کشویی ، کرکره های برقی ، توری ها برای شما نصب میکنند داشته باشید تا بازده ایی خوبی برای شما داشته باشد ، تا تنها جنبه هزینه بر بودن برای شما نداشته باشد.

 

این قطعه از نوع جاروب صنعتی بوده و به شکل نوار لاستیکی طراحی شده است که بر روی آن پرزهای پرپشت و یک اندازه قرار گرفته است . عملکرد این قطعه از بین بردن صدای تیغه ها در هنگام حرکت و تماس با ریل است . این قطعه باعث می شود که تیغه ها بدون کوچکترین اصطکاک و برخورد در زمان حرکت باز و بسته شوند و دیگر نیازی به روغن کاری و سرویس های دوره ای ندارید .

از طرفی درزگیرهای مویی باعث می شود که تمامی درزها و شکاف ها ی کرکره به طور کامل پوشانده شوند و بدین ترتیب امکان ورود هیچ گونه گرد و غبار و آلودگی وجود ندارد .

 

هنگامی که درزها و شکاف ها به درستی و به طور کامل پوشانده شوند می تواند از اتلاف انرژی هم جلوگیری کند و بدین ترتیب در فصول مختلف سال اثری از اتلاف انرژی های حرارتی و برودتی نیست و این در کاهش هزینه ها نقش چشم گیری دارد .

 

به دلیل جنس وساختار این درزگیرها امکان تغییر رنگ و از بین رفتن وجود ندارد و درزگیرهای مویی برای مدت زمان طولانی می توانند بر روی دستگاه قرار بگیرند و به عنوان یک ایزولاسیون قوی و مطمئن شناخته می شوند .

 

همچنین با نصب این درزگیرها هنگام حرکت تیغه ها هیچ گونه تماس مستقیم و اصطکاکی وجود ندارد و بدین ترتیب از ایجاد خط و خش و تغییر رنگ و ظاهر تیغه ها میتوان جلوگیری کرد .

 

نوار مویی درزگیر در اندازه های متفاوتی از 500 تا 1500 طراحی و ساخته می شوند که هر کدام بسته به نوع و ضخامت تیغه ها قابل استفاده است . درزگیرهای مویی هم برای ریل های آلومینیومی و هم برای ریل های آهنی قابل استفاده اند . تراکم و اندازه ی پرزها باید به گونه ای باشد که نه باعث اصطکاک زیاد شود و نه عملکرد خود را از دست بدهند .

 

آلودگی صوتی و راه کارهای کاهش آن از دغدغه های همیشگی افراد در محیط های شهری است . کرکره های برقی نسبت به کرکره های قدیمی سر و صدای بسیار کمتری هنگام باز و بسته کردن ایجاد می کنند و این به دلیل وجود همین نوار درزگیر مویی در این وسیله است . به همین علت کرکره های برقی گزینه ی بسیار مناسبی برای مکان های مسکونی مانند پارکینگ های مسکونی و پنجره ی ساختمان هاست که نیاز است آلودگی های صوتی به حداقل میزان خود برسد .

 

 

 

جهت اطلاع از لیست قیمت ها و تخفیف ها با ما تماس بگیرید.

 

کاربرد مو و پرز در صنعت سابقه ی طولانی دارد . اثرات مو و پرز در ایزولاسیون بهتر ،عایق بندی کامل و کاهش سر و صدا سالهاست اثبات شده است و همین امر باعث گردید که درزگیر مویی به عنوان قطعه ای کارآمد و ضروری برای کرکره برقی در نظر گرفته شود .

  انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 38

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها



    آدرس: اتوبان آیت الله سعیدی روبروی ایران خودرو دیزل خیابان سدید پلاک ۱۹

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد